27 Ekim 2012 Cumartesi

yemin ediyorum pişman olmicaksınız:)

 ıslak kakaolu kek ;

4 yumurta ve 1.5 bardak şekeri çırpıyoruz.
yarın su bardağı sıvıyağ katıp tekrar çırpıyoruz
1 paket kakao ekleyip çırpmaya devam
ve 1 bardak bu çırptığımız karışımdan ayırıyoruz(üste dökücez)
kalan karışıma yarın su bardağı süt ekleyip çırpıyoruz
7yemek kaşığı tepeleme un ekliyoruz
1 kabartma tozu+1 vanilya ekleyip karıştırıyoruz ve yağlanmış kalıbımıza döküyoruz
fırın sıcak olsun ben 190 da falan pişirdim yaklaşık 30-35 dk ama siz yine kendiniz bakın tam ölçmedim
fırından çıktıktan sonra soğumasını beklemeyin dilimleyip 1bardak ayırdığımız karışımı dökün
AFİYET OLSUUUUN :)



incirli ,havuçlu,cevizli,tarçınlı kek ;

3-4 yumurta(ben 4 koydum)
2 subardağı şeker
2 orta boy havuç
7,8 adet kuru incir
2 paket vanilya,1.5 kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı ceviz içi(bende yoktu koymadım)
1 su bardağı sıvıyağ
1 limon,1 portakal kabuğu rendesi(ben sadece az bişey limon rendeledim)

yumurtayla şekeri çırp,sonra yağı ekle mikserle çırp,aldığı kadar un koy ve karıştır.rendelediğimiz havuç,kabartma tozu,vanilya,ceviz,incir,tarçın,portakal ve limon kabuğunuda koy ve karıştır.yağlanmış ve unlanmış kalıba dök.pişirme süresi 1 saat ve 180derece fakat ben 35 dk falan pişirdim sanırım,siz yine bıçak batırıp test edin
AFİYET OLSUUUUUN :)

5 yorum:

zuuu dedi ki...

hımmm canım cektı bende yapıorum ama daha farklı eve gıdıp denıycegım senın tarıfını:)
takıbe aldım senı :) bende bloguma beklerım:)
http://zuutrendss.blogspot.com/

Nuray İnçak dedi ki...

Merhaba bloğunuza yeni geldim kek iştahımı açtı denemem lazım ellerinize sağlık.Sevgiler.

üzüm kuşu dedi ki...

offf ama hiç olmadı şimdi benim gibi 24 saat aç bir bünye bu keki görmemeliydi:)

mor atölye dedi ki...

http://bahargokcen.blogspot.com/2012/08/havlularma-kenar-isledim.html?showComment=1353919319718#c7925959538876972241

linkdeki yorumuna buradan da yazayım:)

:) çok teşekkürler, geçikmeli de olsa cvp yazayım istedim. evet ortanca ve lavanta benim de vazgeçilmezim. fotoğraftaki ortancaları ise tepehome dan almıştım, bilgine:)

bu arada tariflerine bakma fırsatı buldum harikasın:)

GüzelGül dedi ki...

bu islak kekin tarifini gecen birisinden görmüsdüm sendede görünce yapmak sart oldu artik :)

Mein Blog/Blogum